شهر بیدخت از اطلس جغرافیای ایران حذف شد

یک کارشناس حقوقی:

شهر بیدخت از اطلس جغرافیای ایران حذف شد

تهران- خبرگزاري کار ايران
شهر بيدخت از توابع شهرستان گناباد در استان خراسان رضوي، از اطلس جغرافياي ايران حذف شد.


مصطفي دانشجو، حقوقدان در گفت وگو با خبرنگار»ايلنا» اعلام کرد: ‌‏اين شهر که يکي از بزرگ‌‏ترين مراکز عرفان اسلامي است از سوي مرکز اطلاع رساني ايران و ناشران اطلس جامعه ايران، از اطلس جغرافياي کشور حذف شد.
اين حقوقدان اظهار کرد: به نظر مي‌‏رسد عده‌‏اي با افکار و انديشه‌‏هاي خاص تلاش مي‌‏کنند با حذف اين شهر از جغرافياي ايران مانع آشنايي ملت‌‏ها با ذخيره و سرمايه‌‏هاي معنوي اسلام و ايران شوند.
وي ادامه داد: ‌‏اهالي شهر بيدخت نيز در اين اقدام خلاف شأن مرکز اطلاع‌‏رساني، اعتراضات گسترده‌‏اي را نيز صورت دادند که تاکنون از سوي اين مرکز که بزرگ‌‏ترين منبع ترسيم و تهيه نقشه‌‏هاي جغرافيايي کشور است، پاسخي دريافت نشده و اصلاحاتي صورت نگرفته است.
دانشجو با بيان اين‌‏که شهر بيدخت به عنوان مرکز عرفان حقي اسلامي از ذخاير عرفاني و فرهنگي فراواني برخوردار است، بيان کرد:‌‏ اولين کتابخانه در شهر بيدخت و کتابخانه مزار سلطاني در سال 1302 تاسيس شده است، در حالي که در اسناد منتشر شده در کتابخانه ملي ايران تاسيس نخستين کتابخانه‌‏ها به سال‌‏هاي 1328 نسبت داده شده است.
وي با اشاره به اين‌‏که حدود دو، سه سال پيش روزنامه‌‏هاي خراسان و قدس اعلام کردند شهر بيدخت در عيد نوروز 40 هزار توريست جذب کرده و از اين نظر اين شهر بعد از مشهد مقدس در رتبه دوم قرار دارد بر اهميت اين شهر تاکيد کرد.
دانشجو خاطر نشان کرد:‌‏ اين اقدامات متعصبانه که به جهت عدم آشنايي و يا مخالفت با عرفان اسلامي صورت مي‌‏گيرد، به طور قطع بي‌‏اعتمادي و بي‌‏اعتنايي مردم نسبت به دستگاه دولتي را در بر خواهد داشت

 

۱ دیدگاه »

  1. صدای ندا said

    نترس نترس نترس. هر قطره خون ریخته شده تقاسش پس گرفته خواهد شد.هر جان داده شده هزارها جان دیگر را استقامت خواهد داد. در تاریخ دنیا هیچ دولتی با کشتن مردمش دوام نخواهد آورد حالا چطور این ظاهر مسلمانان دوام خواهند آورد .عزیزانم درخت آزادی با خون عزیزان و شهدا آبیاری میشود نه با آب. جنایات این قاتلان وسیلهٔ است برای آزادی مردم شجاع ایران. برای آزادی ملت ایران مقدس صد بار جان خواهم داد.

    هموطنان عزیزم: حضرت محمد با کفار جنگید امام حسین با کفار جنگید، آیا مردم مسلمان ایران کافرند چرا مردم مسلمان ایران قتل عام میشوند. بسیجی‌،پاسدار،ارتشی،دانشجو،بازاری ما همه ایرانی‌ و مسلمان هستیم. تاریخ نشان داده که هر دولتی که مردم خودش را به هر دلیلی‌ کشت از کار بر خواهد افتاد و حضرت عظما،احمدی‌نژاد،بسیج و غیره استثنا ندارند.خداوند از ظلم هیچ شخصی‌ نخواهد گذشت. به نام اسلام جوانها کشته شدند به نام اسلام خانوادهها داغدار شدند حالا چطور میشه باور کرد که خدا وجود ندارد.بسیجیهای عزیز،پاسداران از راه بدر شده دستهاتون را آغشته به خون معصومین نکنید.آزادی کلام،آزادی فکر و بیان انسان را کافر نخواهد کرد به اسلام و مسلمانان رحم کنید تا خداوند به شما رحم نماید.چاره ای‌ ندارم جز اینکه از ارتش مقدس بخواهم که این جنایات فقط به دست ارتش به انتها خواهد رسید.‌ای سرباز،ای نگهبان وطن ، به داد میهن و هموطنان برس.

    نقش آیات قرانی در پیشگیری از ناهنجاری‌های اجتماعی
    گاهی در جامعه اتفاق می افتد که شاهدین یک امر بدون در نظر گرفتن رضایت خداوند ورعایت حق مردم از شهادت واقعی کتمان می کنند وبهانه آنها این است که اگر حق مردم هم تضییع می شود ولی آنها خودر ا به دردسر نیندازند در صورتیکه در ایات زیر اشاره شده که کتمان شهادت یک عمل طالح وزشت است :۱۴۰و۱۴۶و۲۸۳بقره و۱۰۶مائده و۳۳انعام

    rooheneda@gmail.com

RSS feed for comments on this post

بیان دیدگاه